خرفه، رفع کننده غلظت خون
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

 گیاه خرفه‏ از تیره پرتولاکاسه‏ در برگ‏‌هاى گوشتى و ضخیم آن علاوه بر مقدارى زیادى آب (حدود 95 درصد) مواد لعابى لزج و پکتین‏ و کمى مواد چرب وجود دارد. در گیاه تازه حدود یک درصد و در گیاه خشک شده حدود هفتاد درصد K 02 بوده که ادرار آور است.

در خرفه تانن، منیزیم، آهن، آلومینیوم، منگنز، کلسیم، پتاسیم، سدیم و اوره‏  یافت مى‏‌شود. در خرفه علاوه بر مواد فوق پروتئین، چربى، هیدرات‏‌هاى کربن، فسفر، ویتامین‏A، تیامین، ریبوفلاونى، ویتامین‏C و نیاسین یافت مى‏‌شود.

از خواص درمانی خرفه می‌توان به ادرارآور قوى (به علت وجودK 02 و اوره)، ضد صفرا، عطش، مصفاى خون، ضد تب، ضد خونریزى ریوى و سایر اعضاء، ضد چرک و عفونت ریوى، ضد حساسیت و خارش پوست، ضد سنگ کلیه، سوزش ادرار، خارش واژینال و ضماد آن محلّل ورم‌ها، خوردن آن کم‏ک‌ کننده رفع غلظت خون و مؤثر بر التهابات داخلى و خارجى، مفید براى تصلّب شرایین، جبران کننده کمبود ویتامین‏C، نافع براى ورم کلیه، ضد لکوره و ترشحات زنانگى، کم کننده قند خون و تجمع چربى در عروق و سایر اعضاء بدن.

تخم خرفه در تحریکات جلدى خارش‏دار و تومورهاى عفونى به صورت ضماد خاصیت تحلیل و نرم‏کنندگى دارد. خوردن ماست و خرفه پخته براى مبتلایان به فشارخون، سفتى، زیادى و بالا بودن چربى، سوزش ادرار، خارش ادرار و خارش بدن بسیار مفید است.

خرفه داراى اثر قابض، بسیار کلرتیک و صفراآور است. کنترل ترشح زیادى ادرار بیماران مبتلا به قند را به عهده دارد. خوردن و مالیدن تخم و برگ خرفه براى مبتلایان به بیمارى باد سرخ نافع است. تخم خرفه ضد کرم کدو است و ضماد ریشه خرفه جوشانده در سرکه مؤثر بر زگیل است.

به‏ طور کلى خرفه داراى اثرات بسیار مفید دیگرى است که از نظر علمى هنوز آشکار نشده است.

حضرت صادق (ع) مى‏‌فرماید: خرفه نافع‌‏ترین سبزى‏‌هاى روى زمین است و آن سبزى انتخابى حضرت فاطمه (س) و از رسول گرامى محمد مصطفى (ص) آمده است که به علت وجود تاول‏‌هاى زیاد که در پاى مبارکشان عارض شده بود، روى بوته خرفه راه رفتند (خرفه را به پاى خویش مالیدند) بهبودى کامل حاصل شد.

کمبود گوگرد باعث ریزش موها مى‏‌شود؛ گوگرد در متیونین، سیستین وجود دارد که این دو در برنج، نخود، لوبیا، عدس، خربزه، سویا، فندق، بادام زمینى، جو، گندم، ذرت، کلم، هویج، اسفناج، آفتابگردان، مخمر آبجو، شلغم، سیب‏زمینى ترشى، نخود سبز، کنجد با پوست و پوست گندم وجود دارد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com